Bart plant bomen voor het milieu en de motorcross

Door Bart Nevens op 7 december 2015, over deze onderwerpen: Leefmilieu, Natuur, Openbare werken, Sport, Sportinfrastructuur

Dit weekend werden in Balen door vrijwilligers van de werkgroep Red De Motorcross 197 bomen, gepland. Daarmee wil de werkgroep de penibele situatie van motorcross in Vlaanderen benadrukken. Bart was aanwezig om de sport én het milieu te steunen.

Steun van wereldkampioenen Everts, Smets en Geboers

197 bomen werden er gepland: één per GP-overwinning van de voormalige wereldkampioenen motorcross Stefan Everts, Joël Smets en Eric Geboers, die het initiatief steunen. Ook in Westmalle zal binnenkort een bos verrijzen, want daar zullen maar liefst 4000 bomen gepland worden. Intussen is dit het vierde jaar op rij dat Red De Motorcross een boomplantactie organiseerde. De voorbije jaren vonden in Oostende (2012), Oosterzele (2013) en Wachtebeke (2014) al soortgelijke initiatieven plaats. Om de nodige centen te verzamelen, verkochten verschillende topcrossers uit binnen- en buitenland enkele shirts.

Milieu en cross kunnen samen

De motorcrossers en de sympathisanten willen met dit initiatief aantonen dat ze begaan zijn met de milieuproblematiek. Tegelijkertijd willen ze erop wijzen dat het schrappen van steeds meer trainings- en wedstrijdomlopen, nefaste gevolgen heeft voor de sport

Zelf blijft Bart zich inzetten voor zowel de cross als het milieu. Hij stelde reeds heel wat vragen in het Vlaams Parlement en blijft druk zetten. Intussen werd er door de verschillende instanties een overleg opgestart en wordt er intensief gezocht naar oplossingen. "Ik ga door tot aan de finish!", klinkt het dan ook vastberaden.