Aanleg nieuwe stationsparking Erps-Kwerps van start

Door Bart Nevens op 12 oktober 2018, over deze onderwerpen: Kortenberg, Leefmilieu, Openbare werken

De beloofde uitbreiding van de stationsparking van Erps-Kwerps is gestart. "Er komen in totaal 92 extra parkingplaatsen. Daarnaast zijn binnenkort ook de fietstunnels onder de bruggen een feit, zodat milieuvriendelijk pendelen in Kortenberg een volwaardig alternatief wordt voor de auto" zegt Bart tevreden.

Het station van Erps-Kwerps krijgt er een grote parking bij. "Met een uitbreiding van 92 parkingplaatsen zal de pendelaar een pak vlotter de wagen kwijt kunnen. Als gemeente Kortenberg trekken wij de kar, maar het is het Vlaams Gewest dat de kosten draagt. Binnen drie weken kan een gedeeltelijk van de parking reeds voorlopig ingebruik genomen worden."

Daarnaast zijn de voorbereidende werken voor de tunneltjes onder de bruggen gestart. "Die tunneltjes zorgen voor een veiliger en verkort traject op de fietssnelweg. Samen met de parking maken we in Kortenberg dus écht werk van een volwaardige combimobiliteit en willen we de inwoners verleiden om voor de trein of, nog beter, de fiets te kiezen", besluit Bart.