Gloednieuw OC Berkenhof in hartje Kortenberg!

Door Bart Nevens op 9 februari 2017, over deze onderwerpen: Kortenberg, Lokale overheid, Openbare werken, Ruimtelijke ordening

Kortenberg krijgt binnenkort een gloednieuw ontmoetingscentrum: het oude deel van het Berkenhof wordt immers afgebroken en er komt een nieuwbouw in de plaats.

“We namen alle gemeentelijke gebouwen onder de loep om na te gaan waar niet langer voldaan wordt aan de noden en het comfort van de verenigingen die er gebruik van maken. Voor het OC Berkenhof was de conclusie duidelijk: het oudste gedeelte, waarin zich onder meer de feestzaal bevindt, voldoet niet meer aan de verwachtingen”, legt Bart uit.

"Op maat van onze verenigingen"

"Bovendien gaat er heel wat nuttige ruimte verloren, omdat de indeling niet optimaal is. Ook qua energieprestaties scoort het huidige gebouw niet goed. Daarom is het logischer om helemaal van nul te beginnen. Omdat we een zaal willen die aansluit bij de noden van onze Kortenbergse verenigingen zal de nieuwe zaal, die groter zal zijn dan de huidige zaal, in twee delen verdeeld kunnen worden. Daarnaast komen er ook een professionele keuken en multifunctionele lokalen. In januari 2018 beginnen de sloopwerken en ten vroegste in september 2018 zal het nieuwe Berkenhof er staan.”

Dit houdt dat er een tijdelijke oplossing gezocht moet worden voor de verenigingen die nu gebruik maken van de huidige zaal. “Hierover pleegden we vanuit het college reeds overleg met de verenigingen. Ze kunnen bijvoorbeeld uitwijken naar CC Colomba of OC Atrium in Meerbeek. Tijdens de werkzaamheden blijft het nieuwe gedeelte van Berkenhof toegankelijk. Ook het klasje van De Regenboog blijft behouden tot de school aan haar uitbreidingswerken kan starten. Het zal even wat puzzelen worden, maar op het einde van de rit zullen we een mooi en groter ontmoetingscentrum hebben in hartje Kortenberg!”